Форум Тупа-Германия

Приветствуем вас на форуме Тупа-Германия! Зарегистрируйтесь и станьте членом нашего сообщества! После входа в систему вы сможете участвовать в жизни сайта, создавать свои темы и сообщения, а также общаться с другими участниками через личные сообщения!

  • Политические дискусии на данном форуме разрешены только в разделе о политике https://forum.tupa-germania.ru/forums/politika/ Запрещено оскорблять и разжигать. За это в бан.

Какие электроавто имеет смысл покупать в Германии

  • Автор темы Автор темы beryllium
  • Дата начала Дата начала
Кто тут возмущался тем, что грузовики занимают левую полосу? "Поздравляю" ? Скоро к ним присоединятся ещё и электрические Тойоты ?

 
  • 👍
  • 😲
Реакции: 2 users
Кто тут возмущался тем, что грузовики занимают левую полосу? "Поздравляю" ? Скоро к ним присоединятся ещё и электрические Тойоты ?
Отлично, едешь себе такой спокойно, а тут к тебе паразит присосался и половину батареи выжрал. Беда.
 
  • 😂
Реакции: 2 users
Можно краткий пересказ для тех кто в танке?
Самому пришлось в Edge открывать, чтобы посмотреть :)

Volkswagen CEO Herbert Diess has made it his mission to catch up to — and eventually beat — Tesla as the auto industry shifts to electric vehicles.

Now Tesla is bringing the fight to Volkswagen's home turf of Germany, and Diess is warning workers that their jobs could be in jeopardy if the giant carmaker doesn't act quickly enough.

"Yes, I'm worried about Wolfsburg," Diess told workers during a staff meeting on Thursday, per Bloomberg. "I want that your children and grandchildren can still have a secure job here with us in Wolfsburg. That's my point today, that's why I'm here."

The Wolfsburg plant is the Volkswagen Group's main manufacturing facility where it churns out some 800,000 vehicles per year across multiple brands. Tesla, the fast-growing electric-car maker, poses a threat to Volkswagen and any other industry giant that moves too slowly as appetite for EVs grows.

Tesla plans to start ramping up production at its new German plant (its first in Europe) in 2022. Diess told workers that Volkswagen will need to make big changes to remain competitive when that happens, Bloomberg reported. He noted that Tesla is improving its build quality and will be able to build a vehicle from start to finish in 10 hours, triple the time it takes Volkswagen's main factory to spit out an electric car.

Diess' efforts to swiftly remake Volkswagen have alarmed labor representatives concerned about potential layoffs, Reuters reported. Diess held Thursday's meeting in an attempt to smooth over the conflict and recognize the contributions workers have made to Volkswagen's transformation.

"Only as a team can we make Volkswagen future-proof," Diess said during the meeting, according to Reuters.

In recent few years, Volkswagen has rolled out several electric models across its Volkswagen, Porsche, and Audi brands. It also presented an ambitious vision for massive battery plants and big investments in charging infrastructure.
 
  • 😂
  • 😍
  • 👍
Реакции: 3 users
Самому пришлось в Edge открывать, чтобы посмотреть :)

Volkswagen CEO Herbert Diess has made it his mission to catch up to — and eventually beat — Tesla as the auto industry shifts to electric vehicles.

Now Tesla is bringing the fight to Volkswagen's home turf of Germany, and Diess is warning workers that their jobs could be in jeopardy if the giant carmaker doesn't act quickly enough.

"Yes, I'm worried about Wolfsburg," Diess told workers during a staff meeting on Thursday, per Bloomberg. "I want that your children and grandchildren can still have a secure job here with us in Wolfsburg. That's my point today, that's why I'm here."

The Wolfsburg plant is the Volkswagen Group's main manufacturing facility where it churns out some 800,000 vehicles per year across multiple brands. Tesla, the fast-growing electric-car maker, poses a threat to Volkswagen and any other industry giant that moves too slowly as appetite for EVs grows.

Tesla plans to start ramping up production at its new German plant (its first in Europe) in 2022. Diess told workers that Volkswagen will need to make big changes to remain competitive when that happens, Bloomberg reported. He noted that Tesla is improving its build quality and will be able to build a vehicle from start to finish in 10 hours, triple the time it takes Volkswagen's main factory to spit out an electric car.

Diess' efforts to swiftly remake Volkswagen have alarmed labor representatives concerned about potential layoffs, Reuters reported. Diess held Thursday's meeting in an attempt to smooth over the conflict and recognize the contributions workers have made to Volkswagen's transformation.

"Only as a team can we make Volkswagen future-proof," Diess said during the meeting, according to Reuters.

In recent few years, Volkswagen has rolled out several electric models across its Volkswagen, Porsche, and Audi brands. It also presented an ambitious vision for massive battery plants and big investments in charging infrastructure.
Интересно он когда говорит, что беспокоится о Вольфсбурге он имеет в виду в принципе Фольксваген? ? В Вольфсбурге производят только псевдопободные электромобили типа гольф Е. Электромобили они делают в Цвикау и в следующем году в Эмдене.
 
  • 👍
Реакции: 2 users
А то, что у машин разная целевая аудитория он не заметил
Это она ПОКА разная. Когда за +- одинаковые деньги можно будет купить (а я думаю так и будет, Маск обещал свой "народный" атомобиль) машину с лучшей гарантией, бОльшим пробегом и лучшей начинкой, кто будет покупать варианты хуже?
 
  • 👍
Реакции: 1 user
Интересно он когда говорит, что беспокоится о Вольфсбурге он имеет в виду в принципе Фольксваген?
Думаю, он беспокоится за свое место в основном, а все остальное - это так, побочный ущерб. Или другой вариант: когда начальник начинает говорить про "кризис" и прочие такие вещи, значит хочет либо зарплату/премии урезать, либо "оптимизацию" типа такой провести:

1636053811533.png
 
  • 👍
Реакции: 1 users
Это она ПОКА разная. Когда за +- одинаковые деньги можно будет купить (а я думаю так и будет, Маск обещал свой "народный" атомобиль) машину с лучшей гарантией, бОльшим пробегом и лучшей начинкой, кто будет покупать варианты хуже?
Не, они реально РАЗНЫЕ. Это как яблоко и зеленый роботик.
 
  • 😲
Реакции: 1 user
Ты же говорил шефу, что не будешь на проектах с ФВ работать?
Я туда на один день - лазерные сканеры им надо настроить, а то сейчас их зона наблюдения не отвечает нормам безопасности. А человек, кто их так настроил уходит в отпуск и надо немного зону безопасности подкорректировать.
 
Я туда на один день - лазерные сканеры им надо настроить, а то сейчас их зона наблюдения не отвечает нормам безопасности. А человек, кто их так настроил уходит в отпуск и надо немного зону безопасности подкорректировать.
Понятно, понятно... один раз... :)
 
Сверху